DOGAĐANJA

Dan škole i Dan državnosti

Svim učenicima, učiteljima i mještanima Hrvaca čestitamo Dan naše škole i Dan državnosti!

OSDSRepublika Hrvatska od ove godine nakon gotovo 20 godina, Dan državnosti ponovno slavi 30. svibnja. Dan državnosti u Republici Hrvatskoj je blagdan koji se obilježava baš ovaj dan, u spomen na konstituiranje prvoga demokratski izabranog višestranačkog Hrvatskog sabora, ali i na povijesnu ulogu Hrvatskoga sabora u očuvanju hrvatske državnosti tijekom mnogih stoljeća. Dan je to kada je Hrvatska na čelu sa prvim hrvatskim predsjednikom dr. Franjom Tuđmanom simbolički raskinula s komunizmom i Socijalističkom Federativnom Republikom Jugoslavijom.
Naime, 30. svibnja 1990. godine utemeljen je prvi demokratski izabrani Hrvatski sabor. Konačno, poslije dugo vremena i raznolikih režima, koji su svojom prisilom ili duhovnom obmanom tjerali hrvatski narod na sam rub opstanka, Hrvati su stekli pravo da budu svoji na svome, da djeluju na crti vlastitih interesa, a ne unutar nametnutog zajedništva.
Obilježavanje Dana hrvatske državnosti poklapa se i s Danom naše škole. Pri samom njenom otvaranju 1893. godine tu u službu stupa prvi službeni učitelj – Dinko Šimunović, koji će u razdoblju moderne postati najistaknutijim hrvatskim književnikom. Početkom rata 1991. godine srbočetnički teroristi su medu prvima granatirali školu pa se nastava izvodila u privatnoj kući u Zorica. Od 1995. u novoj smo školskoj zgradi, izgrađenoj zahvaljujući pomoći švicarskog naroda. Njihovu pomoć ne smijemo nikada zaboraviti. Na ploči u ulazu škole piše: «Prijatelj u nevolji i brat postaje.»
Iako naša škola ima više od 127 godina, ona nikada neće biti starica jer kroz nju više od stoljeće prolaze djeca čiji smijeh odzvanja hodnicima i čini je stalno mladom.
Danas škola broji 233 učenika u 19 odjeljenja, u tri škole. Centralna škola u Hrvacama i dvije područne škole u Potravlju (osmogodišnja) i Biteliću (četverogodišnja).
Pred nama je danas kontinuirana borba za osuvremenjivanje matične i područnih škola i odgovaranje budućim izazovima. Posebno na srcu mi je Područna osnovna škola u mom rodnom Biteliću, koja se nalazi na prekrasnom mjestu i u skladu sa svim školskim standardima i zadovoljavajućim uvjetima, no zbog malog broja đaka, predstoji nam borba za opstanak i u idućoj školskoj godini. Uz svoj trud i maksimalan angažman da škola opstane, jer mjesto bez škole, mjesto je bez života i budućnosti, računam na pomoć i podršku prvenstveno roditelja, ali i ostalih mještana, županije i lokalne samouprave. Nadam se da ćemo zajedno uspjeti.
Podsjećam, u ovoj školskoj godini 2019./2020 susreli smo se s brojnim izazovima. Najprije sa najdužim štrajkom u povijesti školstva, a potom i s izazovima u online nastavi. Unatoč otežanim uvjetima ipak vjerujem da se kao i sve, svi izazovi s kojima se susreću nastavnici i učenici u doba pandemije koronavirusom, lakše uspijevaju prebroditi dok je volje i truda s obje strane.
Naime, zbog najduljeg štrajka prosvjetnih djelatnika, ali i širenja pandemije koronavirusa od 18. ožujka u cijeloj Hrvatskoj, nastava se na sredini drugog polugodišta od 2019./2020. preselila u online sferu. Učenici osnovnih i srednjih škola, ali i visokih učilišta, nastavu slušaju od doma, putem televizijskih programa ili online, te na taj način ispunjavaju svoje školske obaveze. O uspješnosti ovakve online nastave podijeljena su mišljenja, ali jedno je sigurno, možemo svjedočiti različitim iskustvima iz različitih perspektiva u obrazovnom sustavu.
Pronaći pravo rješenje koje će svima biti od koristi u ovakvoj situaciji nije jednostavno. Upravo zato smo presretni što su naši najmlađi učenici od 1. do 4. razreda ovih dana nastavili normalno redovito školovanje, jer škola bez učenika i učenja, ali i smijeha i druženja te radosnih glasova djece i nije škola.
Posebno se ovim putem obraćam učenicima od 5. do 8. razreda koji će ovu školsku godinu odlukom Vlade RH završiti u online okruženju. Želim vam što bolji uspjeh u radu, ugodne skorašnje praznike i odmor, te normalan početak nove školske godine. Također, na srcu su mi posebno učenici 8. razreda koji svoje obrazovanje nastavljaju u srednjoškolskom sustavu, u raznim strukovnim, gimnazijskim i tehničkim programima. Njima želim mnogo uspjeha u daljnjem profesionalnom i privatnom radu i životu.

Vaša ravnateljica,
Zorka Buljac

RADOVI UČENIKA “DAN DRŽAVNOSTI”

IMG-20200528-WA0001

 

 

Osmaši u Vukovaru

Što su naši osmaši rekli o trodnevnoj terenskoj nastavi u Vukovar 8.3.2020. god.

Petar Ćurković: „Vukovar je jako lijep grad koji pokazuje prošlost Republike Hrvatske sve muke i nedaće kroz koje je Hrvatska prošla. Meni su se jako svidjeli , tenkovi, topovi i avioni. Također mi je bilo lijepo gledati spomenike kulturne baštine grada Vukovara. U srcu mi je ostao Vodotoranj na kojem je bila iskazana srpska agresija i danas simbolično pokazuje prošlost Hrvatske. Bili smo i na Ovčari gdje su se dogodili najveći zločini u Domovinskom ratu, također smo bili na masovnom groblju gdje su pokopani mnogi nedužni ljudi i branitelji. Veoma jeziv dojam na mene je ostavila bolnica u kojoj su prikazani događaji za vrijeme rata u obliku lutaka kao i srpski koncentracijski logor u kojem su prikazane žrtve rata. Meni se Vukovar jako svidio jer je lijep, očuvan i iz njega se može naučiti dosta toga. Volio bih opet posjetiti grad Vukovar i smatram da bi svi trebali otići i vidjeti što se sve događalo i kroz što je sve Hrvatska prošla. „
Marko Buljan: „Za mene je odlazak u Vukovar bio jedan od najboljih događaja u životu. Tamo sam se zabavio, ali i ono najbitnije, proširio svoje znanje o bitci i najvećem ratu u povijesti našeg napaćenog naroda.”
Jakov Doljanin: „Ja sam jako zadovoljan, naučio sam nešto novo, upoznao nove prijatelje.”
Antonio Bošnjak: „Za mene je ovo bilo nezaboravno putovanje jer sam puno toga naučio o Domovinskom ratu i također sam se jako zabavio i upoznao nove ljude i znamenitosti grada Vukovara.”
Lana Markulin: „Put u Vukovar će biti nezaboravan. Naučili smo stvari koje nismo znali, vidjeli smo svašta, zabavili se.”
Daniela Božinović: „Meni je ovo bilo posebno iskustvo putovanja jer sam putovala s prijateljima i upoznala neke nove, a naravno i naučila nešto što ne bi naučila u školi.”
Toni Gavran: „Sve u svemu, posjet Vukovaru je ostavio dubok trag u mom srcu. Osjećao sam se ponosnim što sam Hrvat, ali sam ujedno i osjećao tugu zbog svih izgubljenih života koji su morali biti žrtvovani kako bi današnje generacije (a time i ja) bile slobodne u svojoj domovini Hrvatskoj.”
Marko Lovrić: „Put u Vukovar nikada neću zaboraviti jer tada sam upoznao stvarnost o Domovinskom ratu. Naučili smo nešto novo, zabavili se i upoznali nove prijatelje.

Školski medni dan

IMG-20191209-WA0012U sklopu programa Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka, 9. prosinca 2019. godine povodom obilježavanja svetog Ambrozija, zaštitnika pčela i pčelara, obilježili smo Školski medni dan. Održali smo radionicu za djecu prvih razreda o važnosti i značaju pčelarstva. Djeci smo podijelili pakete sa edukativnim brošurama “Pčelica Jelica i medo Edo” i teglicama meda.      Nina Bilić, Mirela Mandac

U mala mjesta, kultura smjesta!

Našu školu u Hrvacama i Potravlju tijekom listopada posjetila Glazbena mladež Split koja promovira svoj projekt “U mala mjesta, kultura smjesta!”, čiji je cilj kulturne sadržaje dovesti u mala mjesta Dalmatinske zagore i otoka srednje Dalmacije. 
Voditeljica projekta Vesela Gudić u goste nam je dovela umjetnike:
Oliver Rogošić – Hrvatska tradicijska glazba (https://www.youtube.com/watch?v=oHl9DOqa7ck  )
Ilija Utrobičić  i njegov učenik Josip- električna i akustična gitara (https://www.youtube.com/watch?v=v2v_C1b7kxQ  )
Branka Pleština Stanić– sopranistica i voditeljica programa Priča o operi (https://www.youtube.com/watch?v=SiyJSRgMjq8 ) i Zoran Velić– pijanist
Ivo Jerkunica– Vesela truba (https://www.youtube.com/watch?v=W7cHJWqNa5Q  )
Sat vremena smo proveli uživajući u zvucima gitare, trube, klavijatura, poznatim arijama i tradicionalnim plesovima.

                                                                                                              Matija Širić i Jelena Rađa, učiteljice

Ruksak pun kulture

Ruksak 2“Ruksak pun kulture” program je koji omogućava usvajanje i približavanje umjetnosti i kulture djeci i mladima u životu. Naši učenici sedmog i osmog razreda te nastavnici imali su priliku dana 09.10.2019. godine biti dio toga. U posjet nam je stigao hrvatski putopisac Damir Vujnovac. Otkrio nam je da svakim novim putovanjem nauci više te da u gradovima pronalazi ljude, a u pustinjama sebe samoga. Damir, kako i sam kaže, dok putuje, piše i fotografira. Ovaj izuzeto samopouzdan putopisac, prije svega dobar i zanimljiv covjek, napisao je putopisnu knjigu “Djeca Sahare” koju nam je predstavio te je našoj školskoj knjižnici poklonio nekoliko primjeraka te knjige.  Učenici su imali radionicu “Da sam ja putopisac” te su se okušali u grupnom pisanju putopisa na temelju fotografija koje je Damir donio sa svojih zanimljivih putovanja. Iz učionice smo izašli bogatiji s još više znanja o dalekim mjestima naše planete.

Anmarija Matas, 8.b

Hodamo, polako vučemo nogu za nogom, hladan znoj nam teče kap po kap s naših rumenih lica. U glavi nam se vrti mnogo pitanja, od onih gdje ćemo večeras sanjati snove pa do onih hoćemo li uopće oči sklopiti. Glasovi nam promukli, oči umorne, ruke i noge otežane, ali koračamo uzdignute glave. Razmišljamo gdje su veseli dječaci i maleno, tek rođeno jare. Pitamo se kako je njima život težak, a tek su naše godište. Bože moj, toliko koraka smo prešli, no za nas su koraci samo tople riječi upućene tim skromnim ljudima. Od jahanja deve, pješačenjima kroz pustinju, upoznavanja siromašnih, ali ipak bogatih ljudi pa sve do kruljenja naših želudaca. Toliko padova tijekom puta, a ipak bezbroj uspona, bezbroj osmijeha. Sva ta djeca, bez prijevoza do škole i natrag, gladnih i suhih usta, slabo obučenih u tek poneku tkaninu. Nismo ni znale pored ovakvog našeg života postoje ljudi koji žive potpuno suprotan život…

Tekst napisale ucenice 8.b razreda

Napravite svoju stranicu s WordPress.com
Započnite
%d blogeri kao ovaj: