AKTIVNOSTI

Dan škole 2020.

Dan škole

Ove godine Dan škole nismo mogli obilježiti kao ranijih godina. Zato smo cijeli tjedan provodili razne aktivnosti s učenicima koji su se vratili na nastavu i s učenicima kroz nastavu na daljinu. Radove učenika možete pogledati na poveznici

Dan škole 2020. 

Sretan Dan škole!

Dan obitelji u našoj virtualnoj školi

DJED I BAKA – ČLANOVI OBITELJI

Jedna afrička poslovica kaže: ”Potrebno je cijelo selo da se odgoji dijete.” Pod cijelim selom se misli na širu obitelj: bake, djedove, ujne, ujake, sestrične,… Na sve koji su međusobno povezani emocionalnim i biološkim vezama.
Danas bi se ova poslovica mogla preinačiti u: ”Potrebno je cijelo selo koje bi u odgoju djeteta zamijenilo djeda i baku.”
Emocionalna privrženost djece prema djedovima i bakama druga je najsnažnija emocionalna veza koju djeca razviju. Prva je ona prema roditeljima. Stoga je uloga bake i djeda u životu djeteta od iznimne i neprocjenjive važnosti. Njihova emocionalna povezanost počinje ljubavlju na prvi pogled. Mnogi djedovi i bake će reci da više vole svoju unučad nego vlastitu djecu.
Oni na različite načine pozitivno djeluju na razvoj svoje unučadi:
– nepresušni su izvor iskustva, znanja, priča iz mladosti…
– pružaju bezuvjetnu ljubav koja dovodi do razvoja samopoštovanja,
– predstavljaju tradiciju koja stvara osjećaj pripadnosti,
– pokazuju da se u bilo kojoj životnoj dobi može učiti i kvalitetno živjeti.
Djeca su jako zainteresirana za priče iz njihove mladosti, posebno priče kada su oni bili mali, priče o njihovim roditeljima, vole pretraživati njihove škrinje, ormare, gledati stare fotografije, te na taj način upoznaju svoje korijene.
Osim toga bake i djedovi su važni resursi u obitelji. Brinu se o unucima dok roditelji rade ili se bave određenim aktivnostima dok odlaze u kupovinu ili društvena događanja…
Oni se vole brinuti o svojim unucima i zadovoljni su tom ulogom. Ta uloga im donosi aktivniji i zdraviji život, veću bliskost i uživanje u zajedničkom vremenu. Važno je da ta uloga ne bude konstantna jer može dovesti do fizičke i emocionalne iscrpljenosti. Nije dobro preuzeti potpunu brigu i odgoj unučadi. Odnos bake, djedova i unučadi je drugačiji od odnosa roditelja i djece. Njihov odnos karakterizira neformalnost, tolerancija, popustljivost, dok su roditelji ti koji discipliniraju i zadovoljavaju prave potrebe djece.
Za adekvatan odgoj i razvoj djeteta veoma je važno da svaki pojedini član obitelji prihvati svoju ulogu tj. da djedovi i bake prihvate svoju ulogu djedova i baka, a roditelji ulogu roditelja. Svi članovi obitelji moraju biti svjesni da glavnu ulogu u odgoju djece imaju roditelji.

Djedovi i bake svojim aktivnim prisustvom u životu unučadi obogaćuju njihov život te njihovim roditeljima pomažu da cjelokupan razvoj teče u pozitivnom smjeru.

Marica Tomić, pedagoginja

INTERVJU S BAKOM I DJEDOM O IGRAMA IZ NJIHOVE PROŠLOSTI

Na satu hrvatskog jezika u nastavi na daljinu obradili smo pripovijetku Putnici koju je napisala Mirjana Mrkela.
U njoj se govori o djeci i njihovim igrama te kako ih mašta često odvede na put oko svijeta.
Znamo da se današnje igre jako razlikuju od igara u prošlosti pa je učenik dobio zadatak intervjuirati djeda i baku te na taj način saznati kako su se oni igrali.
Pročitajte što je saznao.

JA: Kako ste se igrali kad ste bili mali?
DJED: Tražio sam šiške i igrao se s njima.
BAKA: Igrala sam se u lugu.
JA: Koja vam je bila najdraža igra?
DJED: Meni je najdraže bilo igrati nogomet.
BAKA: A meni je bilo najdraže igrati trlje.
JA: Od čega ste radili igračke?
DJED: Radio sam loptu od krpe.
BAKA: A ja sam radila loptu od kravlje dlake.

Luka Bračulj 3. r. PŠ Bitelic
Marija Buljan, učiteljica

RADOVI UČENIKA 1. RAZREDA HRVACE

Nina Bilić, učiteljica

POTRAVSKI ČETVRTAŠI O SVOJIM OBITELJIMA.….

Anita
“Volimo ići zajedno na more i u prirodu. Mama i tata nas puno vole jer u obitelji je važno da se cijenimo i poštujemo jedni druge. Svoju obitelj treba čuvati.”

Stipan
“U svojoj obitelji se osjećam sigurno, sretno i voljeno. Hvala ti, Bože, za moju obitelj. Moje roditelje i sestru.”

Manuela
“U našoj obitelji tata radi. Moj brat Ante i ja idemo u školu, a mama i Petar ostanu kući. U našoj kući jako nam je lijepo.”

Marino
“Najviše volimo provoditi vrijeme u prirodi.
Mama mi pomaže pisati zadaću, a kad mama ne zna, sestra priskoči u pomoć. Kad nastane neki problem, svi skupa sjednemo za stol i zajedno riješimo.”

Ivano
“U mojoj obitelji ima nas šestero. Svakog dana radimo nešto. Tata radi u pekari, mama peče kolače. Mi se jako volimo i jedni drugima pomažemo.”

Josip
“Topla, nježna, brižna odgojiteljica,
to je moja majka.

Putokaz kroz život, najbolji prijatelj,
to je moja majka.

Volim, ljubim, obožavam
svoju majku.”

Matija Širić, učiteljica

Učenici 1. i 2. razreda PŠ Potravlje

1.I 2. RAZRED PŠ POTRAVLJE

Učenici iz Potravlja, kombinacija 1. i 2. razreda, od svojih su obitelji napravili strip junake. Raznim likovnim tehnikama radili su portret vlastite obitelji.

Ima nas malih i velikih, malobrojnih i višebojnih, al smo se u jednom složili: OBITELJ JE NAJVEĆE BOGATSTVO

Mirela Laco, učiteljica

UČENICI 4A RAZREDA

Moja obitelj
Moju obitelj čine mama Janja, tata Mile, brat Rafael i ja. Mirna sam i spokojna jer znam da me razumiju i da će mi pružiti utjehu i zaštitu od bilo čega. Kad sam tužna i nesigurna, oni su mi veselje i potpora, kad sam vesela, svoje veselje dijelim s njima. Navečer odlazim bezbrižno u sigurnost svoga kreveta jer znam da sam zaštićena. Kada nešto pogriješim, blago će me ukoriti i pokazati pravi put. Volim svoju obitelj, oni su mi najvažniji na svijetu!

Paula Gruban, 4.a

Moja obitelj
Moja obitelj su moja mama, moj tata, moja sestra i ja. Obitelj je spoj sasvim suprotnih osoba i karaktera, ali i zajednica u kojoj smo povezani nježnošću, pažnjom i ljubavi. Kad sam tužan, obitelj je tu uz mene, pa sve bude lakše. U obitelji se veselimo bilo čijem uspjehu, bodrimo jedni druge. Znam da se, i kad mi je najteže, mogu osloniti na svoju obitelj, ali i oni mogu u meni pronaći pravog sina i dobrog brata.

Rafael Gruban, 4.a

Sanka Buljac, učiteljica

Dan planeta Zemlje

Dan planeta Zemlje obilježava se 22. travnja. Cijeli tjedan u našoj virtualnoj školi učenici razredne i predmete nastave sudjeluju u eko izazovima koje su za njih pripremili učitelji i pedagoginja. Kako bi odgovorili na postavljene eko izazove, učenici su pripremali zdrave obroke, fotografirali prirodne ljepote, izrađivali origami od korištenog papira, pisali zapovijedi prijatelja prirode o očuvanju Zemlje, izrađivali modele planeta Zemlje i osmišljavali kako starim, već upotrijebljenim predmetima pronaći novu primjenu. Svi radovi su objavljeni na facebook stranici naše škole i mogu se pogledati OVDJE

Tina Jukić, pedagoginja

Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva

IMG_20200127_123638Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva je spomendan Republike Hrvatske koji je Hrvatski sabor nedavno službeno proglasio na incijativu Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Glagoljica je povijesno hrvatsko pismo, a obilježava se 22 veljače.

U prvom polugodištu na nastavi hrvatskog jezika i povijesti učili smo o glagoljici. Na satu hrvatskog jezika smo učili kako su učenici solunjske braće Ćirila i Metoda donijeli na ove prostore glagoljicu i neke važne zapise na glagoljici, a na satu povijesti smo učili važne zapise hrvatskih vladara na glagoljci.IMG-20200120-WA0004

Odlučili smo napraviti glagoljičnu azbuku. Svaki je učenik dobio jedno slovo. Prvo smo na papiru trebali osmisliti izgled slova. Nakon toga smo bojali slova crnim flomasterom, a zatim smo ih lijepili na raznobojne podloge . Rješavali smo kvizove i igrali memory o glagoljici online te smo se natjecali u poznavanju glagoljičnih slova.IMG_20200127_130123

22. veljače ćemo naše radove izložiti u školskom hodniku kako bi svi vidjeli naša glagoljična slova.

Marta Crnjac, 6.razred

btr                                     CYMERA_20200221_132956

Kamishibai

Lektiri smo, ovog puta, pristupili na malo drugačiji način. Bajku Šuma Striborova, Ivane Brlić-Mažuranić obradili smo koristeći pokretno kazalište kamishibai (kamišibaj).
Kamišibaj (papirnato kazalište), tradicionalni je način japanskog pripovijedanja priča. Izvođač pripovijeda priču te istovremeno na malom postolju pokazuje slike. Slično kao u stripu, slike prikazuju važne događaje u priči.
Učenici su po slijedu događaja, pomoću slika koje su prethodno izradili, pripovijedali priču.
Budući da se ovaj način obrade lektire pokazao uspješnim, koristit ćemo ga i prilikom obrade nekih budućih lektirnih djela.

bty

4. razred, PŠ Potravlje
Učiteljica: Matija Širić

“U ritmu čitanja”

 Učenici 1.razreda OŠ  Hrvace, 1 .i 2. razreda PŠ Potravlje i PŠ Bitelić sudjelovali su u obilježavanju Mjeseca hrvatske knjige u Gradskoj knjižnici u Sinju. Neki su po prvi put posjetili knjižnicu i saznali na koji način funkcionira njen rad. Sudjelovali smo u radionici “U ritmu čitanja”, opustili se uz omiljena štiva i nismo dozvolili kiši da nam pokvari dobro raspoloženje.

                                                                   Nina Bilić, Marija Buljan, Ivana Dragušica, Mirela Laco

“Došli smo ispred škole u Hrvacama u 8:00 sati. Onda smo ušli u jednu učionicu i čekali ostale učenike da dođu iz Potravlja. Dok smo ih čekali malo smo se igrali.
Kad su svi došli išli smo u autobus i krenuli smo prema Sinju. Kad smo stigli u Sinj vozač nam je stao na autobusnoj stanici. Od stanice smo išli šetnjom u knjižnicu. Kad smo ušli u knjižnicu gledali smo knjige, zatim smo prešli u dječji odjel. Svi smo sjeli na svoje mjesto,a Vini i jedan dječak su nam čitali Crvenkapicu. Kad su je pročitali knjižničarka nas je ispitivala o Crvenkapici, a mi smo odgovarali na pitanja, pa smo crtali Crvenkapicu. Ja sam izvadio svoju pernicu, a Vini, Dado, Mate i Lucija su koristili moje bojice. Kada smo dovršili radove išli smo marendati. Nakon marende smo išli kod Konzuma gdje nas je čekao autobus. Iz Sinja smo išli u Hrvace. Kad smo stigli ispred škole u Hrvacama opet smo otišli u istu učionicu i čekali autobus koji je odvezao učenike u Potravlje.”
Kad je stigao autobus išli smo kući. Kući smo došli u 12:15 sati.
Luka Bračulj
3. r. PŠ Bitelić

Outdoor Classroom Day

#OutdoorClassroomDay 7.studenog. 2019.sudjelovali smo u Danu nastave na otvorenom te se priključili projektu u kojem sudjeluje više od 3 milijuna učenika i 25 tisuća škola diljem svijeta. Cilj projekta je osvijestiti važnost boravka učenika na otvorenom, kako za fizičko tako i za mentalno zdravlje.Tijekom projekta važno je barem jedan sat ili dan provesti na otvorenom. Naš plan je svaki mjesec jedan sat nastave povijesti i/ili sata razrednika,  a koji organiziraju učenici 7.razeda iz Hrvaca s razrednicom Mirenom Buljan Bašić, provesti na otvorenom.  Naš razredni projekt započeli smo planiranjem rada na školskom igralištu i podjelom tema za grupe učenika. Nastavili smo u listopadu s učeničkim prezentacijama i kvizom znanja ispred župne crkve u Hrvacama jer su tema bile sakralne građevine u našoj općini. Ovaj mjesec (studeni) su tema bili spomenici pa smo predavanje i kviz organizirali na novouređenom spomeniku pored škole.

                                                                                                                                  Mirena Buljan Bašić

 

Pokretanje digitalnog školskog lista Duga

Ove školske godine krenuli smo s prvim  digitalnim izdanjem školskog lista Duga.  Naziv Duga nije slučajan, naime, u našoj školi je prije nekoliko godina izlazio list istoga imena. Duga je  djelo Dinka Šimunovića, pisca, koji je bio učitelj u Hrvacama i čije ime nosi naša škola.

List prati aktivnosti i događanja u školi, također objedinjuje najuspješnije radove učenika, ali i neke zabavne sadržaje. U listu sudjeluju svi učenici i učitelji, a uredništvo čine Jelena Rađa i Mirena Buljan Bašić.

                                                                                                                                    Uredništvo

Napravite svoju stranicu s WordPress.com
Započnite
%d blogeri kao ovaj: